سیستم مدیریت ساختمان (BMS)  یک سیستم کامپیوتری است که در ساختمان ها برای مدیریت و نظارت بر تجهیزات نصب می شود. (مانند تهویه، روشنایی، سامانه قدرت، سامانه آتش‌نشانی و ایمنی)

یک سیستم مدیریت ساختمان (BMS) کنترل خودکار بهره وری انرژی و راحتی ساکنین را از یک رابط دیجیتالی واحد فراهم می کند.

BMS خدمات الکتریکی و مکانیکی مانند HVAC و روشنایی را نظارت و کنترل می کند. همچنین می تواند خدماتی مانند امنیت، کنترل دسترسی، آسانسور و سیستم های ایمنی را در خود جای دهد.

یک BMS را می توان به عنوان یک بسته کامل یا به عنوان یک افزودنی برای سیستم های موجود تهیه کرد. برنامه‌های BMS بر اساس پروتکل‌های ارتباطی باز هستند و برای ادغام با سیستم‌های چند فروشنده، تحت وب فعال هستند.

سیستم مدیریت ساختمان (BMS) چیست؟

دستگاه های امنیتی حسکر های اینترنتی اشیا،تجهیزات تهویه مطبوع ، گرمایش تهویه روشنایی دستگاه های الکتریکی در یک ساختمان همه با دستگاه کامپیوتری سیستم مدیریریت ساختمان یا همان bms  نظارت و مدیریت می شوند.

9 درصد از انرژی جهان توسط BMS کنترل می شود، اما واقعیت این است که بیشتر ساختمان ها هنوز نیاز به سرمایه گذاری بزرگ در کنترل ها یا سیستم های مدیریتی دارند.

BMS سنتی شامل سرورها، دستگاه‌های نظارتی، گذرگاه‌های میدانی، کنترل‌کننده‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌ها است. که به عنوان سیستم اتوماسیون داخلی هم نام دارند. یک BMS تهویه مطبوع و تجهیزات ساختمان های مختلف را به یکدیگر متصل می کند تا به عنوان یک واحد یکپارچه کار کنند. در حالت ایده آل، آنها باید عملیات را میدیریت کنند و با استفاده از رابط ها یا کنسول ، پیش فرض داده ها را آسان تر کنند. .

سیستم های مدیریت ساختمان نظارت بر تجهیزات مانند تهویه مطبوع، گرمایش، تهویه، روشنایی، انرژی. استفاده صحیح از آنها باعث صرفه جویی 30 درصدی در انرژی می شود، اما به دلیل هزینه بالا و پیچیدگی زیاد ، بیشتر در ساختمان های بزرگ و مجلل وجود دارند.

Wattsense به ساختمان‌های کوچک و متوسط ​​اجازه می‌دهد تا یک شبکه BMS ایجاد کنند و با از بین بردن پیچیدگی فنی ، به طور موثر به تجهیزات ساختمان خود دسترسی داشته باشند. ارائه دسترسی سریع به داده‌های BMS به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کارکنان فنی ،کارایی بالاتری داشته باشند، سهولت اسکان در ساختمان را افزایش دهند و انرژی و ردپای کربن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بسته به کاربرد و پیکربندی خاص، یک BMS ممکن است به صورت زیر شناخته شود:

سیستم های اتوماسیون ساختمان (BAS)

سیستم مدیریت و کنترل ساختمان (BMCS)

سیستم مدیریت انرژی ساختمان (BEMS).

مزایای BMS

کنترل متمرکز، انعطاف پذیری، تعامل و بازخورد خوبی کی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم سیستم مدیریت در مقایسه با سیستم های کنترل جداگانه است.

سیستم مدیریت به روز باید به مسائل کلیدی برای هر گونه سازگاری ساختمان یا ارتقاء کارخانه امادگی داشته باشد. BMS قدیمی تر از 10 سال را باید جایگزین و یا ارتقاء داد.

دلایل اهمیت به روز بودن درBMS عبارتند از:

مسائل مربوط به درصد اطمینان

وضعیت نامناسب قطعات وتعویض آن ها

عدم سازگاری با وب های جدید

مشکل در ترکیب تجهیزات و حسگر جدید

توانایی انجام نظارت دقیق و گزارش

یک سیستم مدیریت جدید باید حداقل به مدت 12 ماه به دقت نظارت و تنظیم شود. یک سیستم ممکن است در ابتدا بدلیل راه اندازی ضعیف عملکرد بدی داشته باشد. تنظیم حلقه کنترل تضمین می کند که تجهیزات به شیوه ای پایدار، قابل پیش بینی و پشت سر هم عمل می کنند.

سایر مزایای مرتبط با BMS

کنترل و بهینه سازی جامع

BMS کنترل و بهینه سازی چرخه عمر دستگاه را از طریق الگوریتم های مبتنی بر بهره وری انرژی تضمین می کند.

قابلیت حفظ سوخت

معمولاً ساختمان‌هایی که از کنترل‌های مستقل استفاده می‌کنند، از تنظیمات اولیه و بهینه‌شده خود منحرف می‌شوند. یک سیستم مدیریت به حفظ تنظیم HVAC ساختمان کمک می کند.

سیستم مدیریت همچنین می‌تواند مصرف بیش از حد انرژی مانند تجهیزاتی را که در مواقع غیر ضروری روشن می‌مانند، علامت‌گذاری کند.

HVAC: به معنای فرآیندهای صورت گرفته جهت تهویه گرمایش و تهویه مطبوع می باشد.

صرفه جویی در زمان

فشار را از مدیران و کارکنان برای نظارت بر داده ها و سازماندهی تنظیمات وسایل کم می کند.

یک BMS می تواند به سرعت داده های ارسالی را برای تصمیم گیری سریع ترجمه کند.

هزینه های نگهداری کمتر

یک BMS امکان شناسایی خرابی تجهیزات را به سرعت فراهم می کند.یک سیستم مدیریت می‌تواند عیب‌یابی را برای اکثر اجزای HVAC پیاده‌سازی کند و تشخیص دهد که چه زمانی یک قطعه شروع به خراب شدن می‌کند. و به اپراتورها هشدار داد که تعمیرات پیشگیرانه را شروع کنند.

بهبود راحتی ساکنین

عواملی مانند درجه دما و کیفیت هوا از جمله عملکرد های سیستم مدیریت است. همچنین می تواند قبل از کاهش دما، اطلاع رسانی و رفع عیوب را ارائه دهد.

قابلیت های پیش بینی

یک BMS می تواند حداکثر هزینه های مصرفی  را کاهش دهد، که بخش قابل توجهی از قبض انرژی بسیاری از مشاغل را تشکیل می دهد.

یک سیستم مدیریت ساختمان با استفاده از وب های مشخص می تواند شرایط آب و هوایی منطقه را پیش بینی کند و سیستم  HVAC را برای بهترین نتیجه تنظیم کند. به عنوان مثال، اگر BMS روز گرمتر از حد معمول را پیش بینی کند، می تواند به طور خودکار ساختمان را از قبل خنک کند تا از انرژی خارج از پیک استفاده کند.

ادغام با سیستم های تجاری گسترده تر

انعطاف پذیری و قابلیت هماهنگی اجزای BMS به شما امکان می دهد چندین زمینه را هماهنگ شده و در کسب و کار شما موثرتر است . به عنوان مثال، یک BMS می تواند به حسابداری و برنامه ریزی منابع ،کمک کند، یا با کل سیستم های مدیریت تسهیلات ارتباط برقرار کند.

ادغام با مدل سازی اطلاعات ساختمان

مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) یک فرآیند تصویربرداری سه بعدی است که توسط معماران، مهندسان و متخصصان ساخت و ساز برای برنامه ریزی، طراحی، ساخت و مدیریت ساختمان ها به طور مشترک استفاده می شود.

ادغام یک BMS با یک BIM اجازه می دهد تا یک طرح پیشنهادی قبل از ساخت ، شبیه سازی و اصلاح شود. یک BMS یکپارچه می تواند به شما در مدیریت کل پروژه از ابتدا تا انتها کمک کند.

دیدگاهی در مورد “سیستم مدیریت ساختمان BMS

  1. 👉 Cindy He wants to talk frankly with you and show you something, you will like it. Click Here:👉 http://bit.do/fVzCM

  2. melbet промокод на сегодня Click Here:👉 https://bit.ly/3YSgux0

  3. промокод мелбет на ставку Click Here:👉 https://bit.ly/3YSgux0

  4. ShieleSor گفت:

    generic propecia for sale Given the multi factorial cascade of DDD and multiple structures involved; researchers have published on the theoretical effects of MSCs in delaying, arresting, and possibly reversing the DDD cascade 49

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *