ممکن است ندانید و شما از کابل های تقلبی استفاده کرده باشید. با آنکه تصور می شود کابل‌ها یکی از وسایل جانبی پروژه ها هستند، ولی در واقع یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین اجزای پروژه ها می باشند. مشکل کابل های تقلبی و ناسازگار تنها در مورد برچسب‌های نادرست روی آنها نیست، بلکه در مورد ساختار ضعیف و استفاده از مواد نامناسب و خطرات ایمنی آنها است. حتی بسته بندی نامناسب، ممکن است برای کارکرد درست کابل مشکل به وجود بیاورد. هنگامی که یک کابل از کار می افتد، مشکل و حادثه حادی پیش می آید که ممکن است خطرات مالی و جانی فراوانی داشته باشد.

شاخص اصلی برای تعیین کیفیت سیم و کابل تحت عنوان مقاومت هادی نام برده می شود. مقاومت هادی کمیتی است که بیشتر به مقدار هادی (معمولا مس یا آلومینیوم) استفاده شده در سیم و کابل مربوط می شود که البته نسبت عکس دارند. اکثر هزینه تولید نیز مربوط به همین مس یا آلومینیوم مصرفی است. روش های تولیدکنندگان سیم و کابل نامرغوب برای کاهش هزینه و کیفیت، بیشتر در این قسمت مطرح می شود.

روش هایی که در تولید سیم و کابل غیر استاندارد به کار می رود:

استفاده از مس در سیم و کابل، کمتر از حد مجاز

استفاده از مس با خلوص پایین تر از استاندارد

استفاده از CCA به جای مس

کمتر بودن طول سیم و کابل از طول عنوان شده روی برچسب محصول

تغییر ضخامت هادی در طول سیم و کابل

استفاده از مواد اولیه نامرغوب در تولید روکش سیم و کابل

نحوه تشخیص سیم و کابل تقلبی

تشخیص کابل های تقلبی و با برچسب نادرست در نگاه اول کاری بسیار سخت است؛ به خصوص اگر بدانیم بیشتر بسته بندی و برچسب‌های مورد استفاده، دقیقا مانند نمونه اصل هستند.

سطح بیرونی سیم و کابل باید صاف و فاقد هرگونه فرورفتگی و برجستگی باشد (موج دار بودن سطح سیم وکابل‌های غیرقابل انعطاف ایراد محسوب نمی‌شود).

قطر زیاد عایق یا غلاف سیم وکابل، دلیلی مبنی بر مرغوب بودن آن محصول نیست. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان با کاستن از وزن مس لازم در سیم و کابل و افزودن به قطر عایق یا غلاف، سبب می‌شوند وزن محصول مناسب به نظر برسد؛ اما این محصول قابلیت استفاده برای مورد طراحی شده را نخواهد داشت و در صورت استفاده، سبب بروز آتش‌سوزی و یا مشکلات دیگر می‌شود.

هنگامی که سیم را از مقطع برش می‌زنیم (توسط سیم چین یا تیزبر) باید هادی (مس) در مرکز عایق قرار گرفته باشد که اصطلاحاً به آن سنتر بودن هادی گفته می‌شود.

هنگامی که کابل را از مقطع برش می‌زنیم، باید غلاف به گونه‌ای سیم‌ها را در برگرفته باشد که ضخامت غلاف در اطراف سیم‌ها مساوی باشد که اصطلاحاً به آن سنتر بودن سیم‌ها گفته می‌شود.

عایق سیم هنگام جداسازی از هادی (مس) باید به آسانی و به صورت کشسان از روی مس جدا گردد.

در مورد کابل‌ها باید دقت نمود که جداسازی سیم‌ها از هم و از غلاف کاملاً آسان انجام پذیرد.

از ابتدای فعالیت شرکت سیم و کابل اصفهان، آنچه به عنوان یک هدف تعیین شده و تا به امروز سرسختانه و در همه شرایط اقتصادی به آن متعهد و پایبند بوده است، تولید سیم و کابل مطابق استاندارد و با بهترین کیفیت ممکن بوده است. گواه این امر دریافت انواع استانداردهای ملی نظیر گواهینامه استاندارد ملی ایران و همچنین گواهی نامه های بین المللی می باشد.

بدون شک قیمت یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب مصرف کنندگان می باشد. تمامی خریداران تمایل دارند تا کالاهای مورد نیاز خود را با حداقل قیمت تهیه کنند. اما نکته حائز اهمیت در این بین، کیفیت کالاها می باشد. قطعا” برای تعیین قیمت تمام شده محصولات از جمله سیم و کابل باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت از جمله:

1-هزینه‌های ثابت ۲- هزینه‌های متغیر ۳- هزینه مختلط ۴- هزینه‌های نیمه متغیر ۵- هزینه نیمه ثابت و بسیاری موارد دیگر.
باید توجه داشت که به دلیل وجود پارامترهای فوق عملا” امکان کاهش قیمت یک محصول از حد مشخصی کمتر وجود ندارد. اما متاسفانه در بازار امروز بسیار مشاهده می گردد که محصولات مختلف از جمله سیم و کابل، بعضا” با قیمت های نازل و غیر قابل باور ارائه می گردند.

سیم و کابل اصفهان با استفاده از مواد اولیه مرغوب، افزایش خراج از حدود استاندارد مواد اولیه به خصوص هادی سیم و کابل، تولید استاندارد و … ، هر گونه تلفات شبکه برق در بخش توزیع و مصارف خانگی و صنعتی را کاهش داده و نهایت انصاف در تولید و فروش را در راستای رضایت مشتریان درنظر گرفته است و در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

شرکت سیم و کابل اصفهان توانسته است در سایه همدلی و همکاری مدیریت و کارکنان، به موفقیت های چشمگیری در کسب بخش عمده‌ای از بازار داخلی و همچنین بخش قابل توجهی از بازار کشورهای مجاور دست یابد که همین امر نقطه آغازی بر توسعه فعالیت‌های تولیدی این شرکت است. شرکت سیم و کابل اصفهان با تشکیل تیم تحقیقاتی خود و فرستادن آن به مناطق دارای تکنولوژی برتر این صنعت، تصمیم دارد که بیش از پیش بر کیفیت و تنوع محصولات خود بیفزاید. همچنین متخصصین این شرکت، بیشترین تمرکز خود را بر تولید انواع سیم و کابل فشار ضعیف، کابل مخابراتی، کابل کوآکسیال گذاشته اند تا نیاز صنعتی کشور را در این بخش برطرف سازند. شرکت سیم و کابل اصفهان مصمم است با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه ممکن، محصولات خود را با بالاترین کیفیت به دست مشتریان گرامی برساند. هدف نهایی سیم و کابل اصفهان، تولید محصولات با کیفیت، ثبات در تولید و جلب رضایت مشتریان می باشد که تمامی اعضای خانواده سیم و کابل اصفهان، پایبندی به این اصول را افتخار خود می دانند.

شرکت سیم و کابل اصفهان در راستای ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان خود، عوامل کیفیت، قیمت، تنوع محصولات، ارتباط سریع، تکنولوژی، آزمایشگاه و مواد اولیه را به طور ویژه مدنظر قرار داده و خود را به رعایت اصول کیفی و فنی به عنوان یک شاخصه متمایز ملزم نموده است.

• کیفیت

سیم و کابل اصفهان پیوسته محصولات تولیدی را مورد سنجش و آزمون قرار می دهد. شرکت سیم و کابل اصفهان با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و متعهد و با استفاده از ماشین آلات روز دنیا و اعتقاد راسخ بر امر مشتری مداری، در راستای استقرار و ارتقاء سیستم مدیریت کیفیت و بهبود مداوم بهره وری و کارائی در فرآیند تولید و فرایندهای پشتیبانی سیستم مدیریت یکپارچه پیشگام است.

• قیمت

بدون شک قیمت یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب مصرف کنندگان می باشد. تمامی خریداران تمایل دارند تا کالاهای مورد نیاز خود را با حداقل قیمت تهیه کنند. در وضعیت موجود و رقابتی شدن بازار داخل، شرکت سیم و کابل اصفهان توانسته است با کاهش قیمت تمام شده ضمن حفظ کیفیت، مزیت رقابتی ایجاد کند.

• تنوع محصولات

شرکت سیم و کابل اصفهان با توجه به کیفیت بالای محصولات و توجه ویژه به نیاز مشتریان، توانسته است در بازار سیم و کابل ایران جایگاه ویژه را با تنوعی از محصولات سیم و کابل از قبیل انواع سیم و کابل فشار ضعیف، کابل مخابراتی، کابل کوآکسیال برای خود اختصاص دهد .

• ارتباط سریع

واحد ارتباط با مشتریان سیم و کابل اصفهان در هر زمان آماده پاسخگویی به نقطه نظرات شما می باشد.

• تکنولوژی

واحد تولید کارخانه سیم و کابل اصفهان، مجهز به ماشین آلات پیشرفته و به روز می باشد که این مهم، یکی از دلایل افزایش کیفیت و بازدهی بالای فرآوری محصولات می باشد. شرکت سیم و کابل سیم و کابل اصفهان به عنوان یکی از حرفه ای ترین تولیدکنندگان انواع سیم و کابل، با خرید ماشین آلات پیشرفته خط تولید، ضمن بهره مندی از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و تجهیز آزمایشگاه خود به دستگاه های پیشرفته، بر اساس استاندارهای معتبر ملّی و بین المللی سعی در برآوردن این مهم داشته است.

• آزمایشگاه

تجهیزات واحد آزمایشگاه سیم و کابل اصفهان، یکی از نقاط قوت داخلی و برگ زرینی بر عملکرد خارجی سازمان می باشد. آزمايشگاه هاي فني سیم و کابل اصفهان به عنوان يكي از فعال‌ترين آزمايشگاه ‌هاي كشور، موفق به دريافت گواهينامه های معتبر گرديده است. لذا محصولات اين شركت به طور مداوم در آزمايشگاه مورد آزمون هاي مختلف قرار گرفته و از مطابقت آن با استانداردهاي بين المللي اطمينان حاصل مي گردد. سیم و کابل اصفهان با برخورداری از آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات برای سنجش آزمایشات فنی موردنیاز تولید محصول و رعایت استانداردهای تخصصی و استفاده از مهندسین مشاور برتر صنعت سیم وکابل، موفق به دریافت گواهینامه کیفیت کالا شده است.

• مواد اولیه

در شرکت سیم و کابل سیم و کابل اصفهان، واحد تحقیق و توسعه به منظور تولید محصولات با کیفیت موردنظر مشتریان و الزامات استاندارد محصول پس از دریافت سفارشات، شرایط تولید محصول، مراحل تولید، مواد اولیه و امکانات تولید را به صورت حرفه ای مورد ارزیابی قرار می دهد.